Master mind as an educational tool

who would have thought?
A search in the game cupboard while being bored turned into an impromptu sequencing activity, and 3 part lesson on colors for Peanut.
While I do truly beleive in the importance of aesthetics of the material we use with our children, I also very much believe in the importance of being open to any teaching occasions that occurs if you follow the child. (And I have to report that this was a very fun one!)
Je n’aurai jamais pensé que mon très vieux jeu de Master Mind serait un jour un outil très utile pour un jeux de séquence de couleur ainsi que de leçons en 3 temps.
Quoi que je crois dure comme fer à l’importance des beaux objets et de l’esthétisme en matière d’éducation et dans la ie de tout les jours de nos enfants, je suis également convaincu de l’importance de ces petits moments improptu d’apprentissage qui se présentent parfois, moments que nous devons saisir, puisque l’enfant est complètement ouvert à apprendre parce qu’il le veux vraiment. Ces moments sont généralement les plus amusants, et ceux qui sont gravé dans la mémoire des enfants le plus longtemps.
Il ne faut que suivre l’enfant🙂
Master mind as an educational tool

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s